Експертна оцінка
земельних ділянок
Вважається, що нерухомим майном називають будівлю на ділянці. Насправді ж, нерухомість – це земля в першу чергу, незалежно від того, є на цій земельній ділянці поліпшення як будівлі чи ні.
При здійсненні продажу чи дарування нотаріус вимагатиме у Вас два правовстановлюючі документи: перший – по землі, другий – по будинку. Пов’язано це з тим, що на будівлю і на земельну ділянку правовстановлюючі документи оформляються окремо один від одного (два абсолютно різних документа).
З якою метою замовляють оцінку фізичні особи:
- угоди (договору купівлі-продажу, дарування, міни тощо);
- при оформленні цивільно-правових договорів (договір довічного утримання);
- оформлення спадщини (і за стандартною процедурою і через рішення суду);
- для судових розглядів (майнові суперечки, сплата судового збору);
- передача земельної ділянки під заставу.
Документи необхідні для замовлення:
- право власності (свідоцтво про право власності, державний акт на земельну ділянку, договір купівлі-продажу або договір дарування, рішення суду тощо);
- витяг із ДЗК про присвоєний кадастровий номер (обов’язково у разі якщо основний правовстановлюючий документ – державний акт старого зразка);
- паспорт та код ІПН власника;
- інші додаткові документи (за наявності): договори оренди, обмеження дільниці тощо.
Особливість полягає у тому, що параметри таких ділянок дуже специфічні: цільове призначення під комерцію, унікальні невеликі ділянки під багатоповерхову житлову забудову тощо.
З якою метою замовляють оцінку юридичної особи:
- угоди (договори купівлі-продажу, дарування тощо);
- під час оформлення цивільно-правових договорів (договір оренди);
- для судових розглядів (майнові суперечки, сплата судового збору);
- передача земельної ділянки у заставу; визначення вартості землі та права користування в бухгалтерському обліку (така необхідність виникає у державних установ);
- реорганізація, банкрутство чи ліквідація підприємства;
- формування статутного фонду підприємства.
Необхідні документи для оформлення замовлення:
- право власності на земельну ділянку;
- реєстраційні документи на підприємство-замовника.
Під час проведення оцінки вартості земельної ділянки, що знаходиться у користуванні державного підприємства, пакет документів визначається індивідуально.
Які критерії та фактори впливають на вартість землі:
- місце розташування (розташування в зоні транспортної доступності, близькість чи віддаленість від інфраструктури населеного пункту);
- правовий режим земельної ділянки (категорія землі);
- наявність інженерних комунікацій;
- технічні характеристики (розмір та конфігурація);
- умови продажу (вільний або терміновий продаж).
Вартість послуг з оцінки землі, що необхідна для суду або для нестандартних земельних ділянок (великою площею або під комерційне призначення) визначається в кожному випадку індивідуально.