Що таке технічний паспорт на квартиру?

Технічний паспорт квартири – це документ, в якому прописано її технічні характеристики.

Цей паспорт виготовляється у БТІ та є важливим документом, який має бути у кожного власника нерухомості.

Відомості про квартиру, що знаходяться у технічному паспорті:

  • Фактична адреса;
  • Інформація про власника квартири;
  • Площа кожної кімнати та всієї квартири в цілому;
  • Матеріал стін та перекриттів, внутрішньої обробки;
  • Наявність інженерних комунікацій.
  • Техпаспорт на квартиру складається при проведенні інвентаризації (вимірювання) з обов’язковим виїздом техніка.
Навіщо потрібен технічний паспорт квартири?

Технічний паспорт необхідний у таких випадках:

  1. Під час оформлення купівлі-продажу, дарування, а також інших юридичних дій;
  2. При покупці житла в іпотеку техпаспорт може вимагати банк для оцінки ринкової вартості Вашої квартири;
  3. Для прописки у своїй квартирі іншу людину (не завжди);
  4. Для проведення експертизи технічного стану квартири, під час якого, у тому числі, використовуються відомості з технічного паспорта;
  5. Для встановлення податку квартиру, т.к. податок обчислюється із площі квартири, яка зазначена у технічному паспорті;
  6. Для нарахування платежу за житлово-комунальні послуги, т.к. розмір платежу обчислюється від площі квартири, зазначеної у тому самому технічному паспорті;
  7. Для узгодження перепланування. Усі зміни у плануванні квартири вносяться до технічного паспорта за фактом виконання робіт.
Як і де отримати технічний паспорт на квартиру?

Звернутися до БТІ та подати співробітнику такі документи:

  1. паспорт громадянина України, ІПН;
  2. документ про право власності та його ксерокопію. Якщо ж квартиру не приватизовано, потрібна заявка на проведення технічної інвентаризації від балансоутримувача комунального майна;
  3. якщо техпаспорт необхідний оформлення спадщини, і навіть оригінал і копія свідоцтва про смерть власника, правовстановлюючий документ і паспорт спадкоємця (ов);
  4. якщо для оформлення перепланування, то тут залежить від того, на якому конкретному етапі відбувається оформлення перепланування (як самовільного, так і ще не зробленого), де список документів може відрізнятися. У наші читайте статтю про узаконення перепланування, де Ви знайдете необхідні додаткові документи та довідки у конкретному випадку;
  5. якщо звертається довірена особа – нотаріально завірена довіреність та паспорт представника.
Який термін дії технічного паспорта на квартиру?

Термін дії технічного паспорта квартиру необмежений, тобто. Законом термін не встановлено. Більшість власників спантеличуються отриманням техпаспорта лише перед укладанням угод з нерухомістю.

Іншими словами, якщо Ви не збираєтесь жодним чином перевлаштовувати квартиру, продавати її, дарувати і т.д., то інвентаризацію Вам виконувати і не потрібно. Якщо ж Ви хочете, наприклад, змінити планування, то Вам доведеться узгоджувати це питання з БТІ, а це спричинить складання нового техпаспорту. Таким чином, цей документ можна вважати безстроковим. Якщо у БТІ Вам видають техпаспорт з обмеженим терміном дії, це можна розцінювати як порушення чинного законодавства.

Чи перевіряти техпаспорт перед покупкою?

Перед придбанням квартири Вам (як покупцю) обов’язково впевнитись у тому, що фактичні параметри житла відповідають зазначеним у технічному паспорті. Є випадки, коли попередній власник самовільно змінив планування квартири та заздалегідь не погодив це з БТІ. Штраф згодом при здійсненні будь-яких угод доведеться сплачувати Вам як майбутньому власнику купленої квартири. Якщо у документі не відображені навіть найменші зміни у плануванні квартири, Ви маєте право вимагати від продавця проведення інвентаризації та оформлення нового техпаспорту.

Навіщо потрібен техпаспорт БТІ для дому?

Техпаспорт БТІ для дому – це документ, який отримується для всього будинку та господарських будівель, а не для окремого приміщення, наприклад, квартири.

Техпаспорт для дому описує:

  • інформацію про власників;
  • загальний план земельної ділянки та поверховий план будинку;
  • детальний поверховий план будинку;
  • інформацію про площі приміщень у будинку;
  • рік будівництва, загальний знос будинку та господарських будівель;
  • наявність інженерних мереж;
  • всю інформацію про господарські споруди та інші параметри.

Таким чином, технічний паспорт на будинок є описом будівлі в точних і правильних формулюваннях, що не допускають різночитань.

Зазначимо, що інвентаризація об’єктів індивідуального житлового будівництва має важливе юридичне значення. Наприклад, є підставою для: реєстрації права власності, обчислення податку на майно і т.д.

Як отримати техпаспорт на житловий чи дачний будинок?

Процес оформлення обов’язково включає інвентаризацію — обстеження нерухомості з вимірюванням лінійних величин об’єкта, визначення його площадних характеристик, технічного стану тощо.

Для замовлення технічного паспорта (у тому числі, якщо він загублений) Вам необхідні такі документи: Державний акт на земельну ділянку, документи на право власності та паспорт громадянина України, ІПН.

Яка сфера застосування технічного паспорта для дому?

Технічний паспорт будівлі чи споруди є важливим джерелом відомостей про об’єкт та затребуваний у багатьох сферах. Наприклад, цей документ є вкрай важливим при оформленні іпотеки з банком, для визнання в суді права власності для оформлення самовільних будівель та багатьох інших.

Так, для визнання права власності на самовільне будівництво необхідно підтвердити факт її існування, надати дані, що об’єкт не становить загрози життю та здоров’ю громадян, не порушує прав третіх осіб тощо. Для вирішення таких питань у судовій практиці технічна характеристика споруди, відображена у паспорті будівлі, є вкрай важливою.

Які документи потрібно надати?

Для створення техпаспорту на будинок чи квартиру потрібно надати такі документи:

  • заяву на технічну інвентаризацію у письмовій формі;
  • документи, що засвідчують особу – копія паспорта та ідентифікаційного коду замовника;
  • оригінал правовстановлюючого документа на квартиру (свідоцтво, договір купівлі/продажу дарча, і т.д.) та його ксерокопія;
  • старий техпаспорт (за наявності);
  • проектну документацію (якщо є);
  • довідка з кооперативу та ордер (у разі приватизації)
  • можливе надання додаткових документів (список не є вичерпним).

 

А також...

відповіді на часті питання є у нашому блозі

Як правильно купити чи продати гараж

Останнім часом наявність автомобіля у родині вже не вважається розкішшю. Але купити машину – це лиш половина справи. Інше питання, куди його ставити? І тут саме собою постає питання придбання або будівництва гаражу.

Читати повністю